Nieuwe servicemedewerker
aan het woord

Geplaatst op 19-07-2017 door Loes Wijnen

Wat houdt het werk als ‘servicemedewerker’ in bij Lavans? En wat maakt deze baan zó leuk? We stelden deze vragen aan onze nieuwe collega Maikel, die sinds enkele maanden werkzaam is bij Lavans. 

In april dit jaar reed Maikel voor het eerst in een van de ‘lavendel-paarse’ vrachtwagens. Daarvoor heeft hij 14 jaar gewerkt in de beveiliging, waarvan bijna 11 jaar in de geld- en waardetransport. Dus het ‘on the road’ zijn is hem niet vreemd. 

Nieuwe baan 

“Ik zocht een baan dichterbij huis, dat is een van de redenen waarom ik heb gekozen voor Lavans”, vertelt Maikel. “Daarnaast zit je als servicemedewerker bij Lavans niet alleen op de weg, maar steek je ook de handen uit de mouwen én heb je commerciële verantwoordelijkheden. Dit maakt de functie voor mij uitgebreider en interessanter.”

Eerste indruk

“Het viel me meteen op dat Lavans heel toegankelijk is, er heerst een ontspannen sfeer. Er zijn geen strakke regeltjes, maar wel een duidelijke visie waarin iedereen zijn eigen taken en verantwoordelijkheden kent. Wel kan het ooit wat chaotisch zijn omdat Lavans momenteel veel veranderingen ondergaat.” 

Onlangs zijn servicemedewerkers kortere routes gaan rijden in kleinere klantenteams en hebben ze meer commerciële uitdagingen gekregen. “Voor collega’s die al jaren op hun eigen manier werkte, was dit natuurlijk een grote verandering. Hierdoor was mijn inwerkperiode ietwat rommelig, maar mijn collega’s zijn erg behulpzaam. En daarbij vind ik: door zelf te ontdekken leer je het snelst!”

Werkzaamheden

"Een dag als commercieel servicemedewerker is nooit hetzelfde." Bij Lavans worden dagelijks honderden klanten voorzien van schone producten (zoals bedrijfskleding en matten). Vervuilde producten worden weer meegenomen en gewassen in de wasserij in Helmond. "We signaleren ook klantwensen, beantwoorden vragen of verhelpen eventuele problemen. We proberen ter plaatse zo snel mogelijk een oplossing te vinden, in samenwerking met het klantenteam."

Klantcontact

“Voor mij is een goed klantcontact heel belangrijk. Omdat je de klant bijna iedere week ziet zijn er directie lijnen, waardoor er snel dingen geregeld kunnen worden. Een goede band vind ik daarom van groot belang. Een simpele groet of een kort praatje kan al zo veel doen."

Toekomst 

“Laten we dat maar even afwachten. Ik ben blij dat ik een leuke baan heb, waarin ik mijn kwaliteiten kan benutten. Zolang de klant tevreden is, doe ik met plezier mijn werk!”