Regelmatig houden wij interne sessies en workshops om ons innovatieve karakter voort te zetten. Een jaar geleden -tijdens een sessie over customer journey- vroegen we onze medewerkers: “wat kunnen we onze klanten geven, om ze op een persoonlijke manier te laten weten dat we ze waarderen?” Het antwoord wat we toen kregen, hadden we wellicht zelf nooit bedacht: “we kunnen een klant pas persoonlijk verrassen, als de verrassing ook echt is afgestemd op de klant.”
Onder het motto: “een persoonlijke verrassing voor de klant is een unieke verrassing die alleen díe klant verrassen kan!” bedachten we de ‘vlinderactie’. Iedere medewerker mag jaarlijks drie zelf uitgekozen klanten een persoonlijke verrassing bezorgen. Na de verrassing wordt een papieren vlinderkaart ingevuld, met daarop de persoonlijke verrassing én de reactie van de klant. Al deze vlinders worden verzameld in een vlinderboom, die elke dag weer doet herinneren aan alle unieke acties.
Het resultaat is onbeschrijfelijk: hartverwarmende reacties, blije gezichten én een ijzersterke klantrelatie. De vlinderboom staat bij onze receptie. Dus mocht je in de toekomst Lavans bezoeken, vergeet dan zeker niet een blik te werpen op alle geplaatste vlinders.
Vlinderacties
Arnoud verrast klant John met een chocolade prinsensteek omdat hij prinscarnaval is geworden én toevallig ook nog van chocolade houdt.
Mariëlle bedankt haar klanten tijdens de kerstvakantie met amandelstaven, voor de fijne samenwerking van het afgelopen jaar. In ruil daarvoor kreeg ze bij één van haar klanten oliebollen terug.
Op de dag dat Frank voor de 1.000e keer de mat komt wisselen, verrast Jos het Rijwielsporthuis Theo van Mierlo met een lekkere taart en een mooie bos bloemen.
Dirk ging namens zijn collega Mark langs bij firma Lima in Ittervoort. Daar heeft hij medewerker Harry verrast met een diner bon en een bloemetje. De reden: na 20 jaar in dienst te zijn geweest, gaat Harry genieten van zijn welverdiende pensioen.
Mirah verraste de beste Seat monteur wereldwijd met een gepersonaliseerde stofjas.