Leve(n) lang leren
en werken
Net als in ieder ander bedrijf, vervallen ook bij ons administratieve taken door procesverbetering en automatisering. Een situatie die –in onze ogen- door collega bedrijven vaak negatief wordt benaderd. Piet, mede-eigenaar Lavans vertelt: “Bedrijven zijn wel bereid te investeren in onderhoud aan machines maar het ontwikkelen van medewerkers wordt snel gezien als een eigen verantwoordelijkheid van deze medewerkers”. Het gevolg: reorganisaties en schrappen van banen. Maar is dit nodig? Wij bekijken het vanuit een andere hoek.
Geen omlijnde functies, maar taken die aansluiten bij ambities
Wij zien deze situatie als een kans om met de kennis en klantrelaties die onze mensen hebben, nog meer waarde toe te voegen voor de klant. Onze medewerkers vervullen taken die perfect passen bij hun persoonlijke talenten en ambities. Voor sommigen betekent dit een kleine verandering, anderen vervullen een compleet andere rol, zijn aan een andere opleiding begonnen of hebben het roer volledig omgegooid. De mensen zijn bevlogen en betrokken en dat is merkbaar voor onze klanten.
Reportage Nieuwsuur
Op 13 februari 2017 hadden we de programmamakers van het NPO2 programma Nieuwsuur op bezoek. Samen met een aantal van onze medewerkers hebben zij een prachtige reportage gemaakt over hoe Lavans omgaat met de menselijke gevolgen van de alsmaar toenemende automatisering. De uitzending vond plaats op dinsdag 21 februari 2017 en is terug te zien via de website van Nieuwsuur.