Een feestje bouwen met al je klanten?
Zo doe je dat!

Geplaatst op 24-08-2016 door Danielle van Gemert

In juni dit jaar werden we tweede in de race om de beste wasserij ter wereld. We brachten het succes op een bijzondere manier onder de aandacht bij al onze klanten. Daniëlle van Gemert, het communicatiedametje van Lavans én medebedenker van de actie, beantwoordde hierover een aantal vragen.

Allereerst gefeliciteerd met jullie behaalde titel. Dat is een feestje waard!
“Dankjewel. We zijn echt ontzettend trots op het feit dat we tot één van de beste wasserijen van de wereld behoren. Toen we met deze titel werden verrast, dachten we direct: dit moeten we niet onopgemerkt voorbij laten gaan. Na de nodige interne aandacht, werd het tijd om ook onze klanten bij ons feestje te betrekken.”

Hebben jullie een groot feest gegeven samen met al je klanten?
“Nee, dat niet. Eén groot feest bouwen op onze locatie met alle klanten was niet mogelijk. Bovendien wilden we niet alleen de inkoper/beslisser waarmee wij van doen hebben, betrekken in ons feestje. Maar ook de medewerkers voor wie wij dagelijks de kleding mogen wassen of zij die daadwerkelijk onze wissers gebruiken om de vloeren te reinigen…”

Maar hoe vier je dan een feest met bijna 10.000 klanten?
“Na een korte brainstorm was het idee al snel geboren: we laten klanten zelf een feestje bouwen! We lanceerden een website waarop klanten een feestattentie konden bestellen, zodat ze namens Lavans een feestje konden vieren op hun eigen locatie. Dat klanten dit graag deden, blijkt wel aan de enorme aantallen aanvragen die we ontvingen. Inmiddels staat de teller op 519 schalen met Hollandse hapjes, 957 taartvouchers en 70 feestpakketten. In totaal dus goed voor ruim 1.500 feestjes.”

Heeft de actie -naast een heleboel taart voor de klant- nog wat voor jullie opgeleverd?
“Absoluut, vooral op het gebied van klantbinding. Op de speciale actiepagina konden klanten een reactie achterlaten. De reacties die we daar ontvingen zijn hartverwarmend. We ontvingen niet alleen felicitaties, maar ook complimentjes over onze dienstverlening en zelfs over specifieke medewerkers. Dat doet natuurlijk ook wat met onze interne organisatie. Het enthousiasme van de klanten werkte aanstekelijk, waardoor wij ons nog alleen maar trotser gingen voelen.”


- Enkele mooie reacties van onze klanten

Is de actie nu ten einde?
“Bijna. De actie loopt nog door tot 1 september aanstaande, daarna ruimen we de boel weer op. We kunnen natuurlijk niet oneindig door blijven feesten hè.”