Wie is Cor Segers B.V.
Cor Segers B.V. is een dienstverlenende onderneming, die gespecialiseerd is in veredeling (opslag), verpakking en het transport van kaas. Het bedrijf bestaat sinds 1967 en werd opgericht door voormalig marktkoopman en kaashandelaar Cor Segers. Werkzaamheden worden met name verricht voor de Nederlandse zuivelcoöperaties. Het hoofdkantoor staat in De Mortel, gemeente Gemert-Bakel. Daarnaast zijn er kaaspakhuizen in Gemert, Geldrop, Deurne en Beek en Donk. Op alle locaties worden moderne technieken ingezet om zowel efficiënt als energiezuinig en milieu- en klimaatvriendelijk te werken. De totale opslagcapaciteit bedraagt ruim 30.000 vierkante meter, waar meer dan 12 miljoen kilogram kaas opgeslagen kan worden.
Cor Segers B.V. en Lavans
Cor Segers B.V. maakt al lang gebruik van de diensten van Lavans. “Al vanaf 1999, toen Lavans nog Wilhelmina heette”, weet QA Manager Sabine Pennings te melden. De hoofdkantoren van beide bedrijven liggen amper 10 kilometer van elkaar verwijderd. “Wij werken graag samen met partijen in de regio”, gaat Pennings verder. “In Lavans hebben we een prettige partner op het gebied van onze bedrijfskleding. Die is door Lavans ontworpen, wordt er gewassen en komt dan weer bij ons terug.” Bij Cor Segers B.V. staan zowel hygiëne als uniformiteit hoog in het vaandel. Elke medewerker van de vier kaaspakhuizen draagt dezelfde maatwerk kledij. Daarnaast komen de uitwasbare bezoekersjassen van Lavans en neemt Cor Segers B.V. ook gerelateerde reinigingsproducten als schoonloopmatten, zeepdispensers en vloerwissers via Lavans af.
Cor Segers B.V. over Lavans
Het werken met Lavans voelt voor Sabine Pennings als vertrouwd: “We hebben bijna altijd dezelfde medewerkers bij ons op de locaties. Lavans werkt met vaste routes. De pakhuizen in Beek en Donk, Gemert en Geldrop worden op dinsdag bevoorraad, de locatie Deurne op donderdag.” Ze beseft dat de kaascoating vaak lastig uit de vuile was te verwijderen is. “Daar denk Lavans écht in mee. Het wasproces wordt er op bijgestuurd. Kleding die niet meer voldoende schoon wordt en waarvan de looptijd is verstreken, vervangt Lavans automatisch en soms in overleg zelfs eerder.” Het maken van afspraken verloopt eigenlijk altijd soepel. “Lavans verleent hier service ‘tot in de kast’.Dat is erg prettig, écht een meerwaarde. Vrijwel iedereen is tevreden over de kleding, die altijd keurig per stuk verpakt terugkomt en via een personeelsnummer weer bij de juiste persoon terecht komt.” Wat de QA Manager betreft blijft de samenwerking tussen beide partijen dan ook gewoon doorlopen. “Wij weten met Lavans wat we hebben en daar zijn we heel tevreden mee.”