Wie is Sligro Food Group?
Sligro Food Group is marktleider op het gebied van Foodservice. Het bedrijf levert een totaalpakket aan food- en foodgerelateerde producten en diensten voor de Nederlandse en Belgische markt. Bovendien is Sligro Food Group exclusief distributeur voor Heineken. De etende en drinkende mens kan in de horeca, op het werk, bij de sportclub, een feest of evenement dus eigenlijk niet om Sligro heen.
Het bedrijf werd in 1935 opgericht als groothandel in margarine, vetten en oliën. Door interne ontwikkelingen en een reeks van overnames is Sligro uitgegroeid tot de veelzijdige food expert die het nu is. Groot, veelzijdig, maar nog altijd persoonlijk met de focus op klant en kwaliteit.
Sligro Food Group en Lavans
Facility Manager Jos Poorts werkt al zo’n zestien jaar bij Sligro Food Group en kent het bedrijf dus van binnen en buiten. Hijzelf stelde Lavans jaren geleden aan als preferred supplier van matten, wissers en sanitaire hygiëne. Niet omdat hij ontevreden was over zijn vorige leverancier, maar door de integere manier waarop de Lavans-vertegenwoordiger zijn diensten onder de aandacht wist te brengen. Het bleek de juiste keuze.
“Hygiëne en een schone werkomgeving zijn heel belangrijk in ons proces. Misgrijpen op bijvoorbeeld handzeep of een schone handdoekrol, is geen optie. Het draait om continuïteit van de afgesproken service. Als zich op dat gebied een probleem voordoet, wil je als klant een passende oplossing. Lavans begrijpt dat dit bij de dagelijkse service hoort.”
Oog voor detail
“Ik doe graag zaken met bedrijven die dezelfde instelling hebben als Sligro, en in de werkwijze van Lavans herken ik de manier waarop wij zelf met onze klanten omgaan. Het draait om aandacht en communicatie. Een vaste chauffeur die niet alleen vakbekwaam is, maar ook zijn afspraken nakomt. Die bij binnenkomst even contact maakt zodat je makkelijk een vraag kunt stellen. Die snapt dat de bus niet op een klanten-parkeerplaats voor de deur hoort te staan, en verder kijkt dan zijn eigen deskundigheid. Valt er iets op in onze toiletruimte, zoals stank of lekkage? Dan meldt hij het even. Op die manier worden wij als klant echt ontzorgd.”
“De chauffeur is een ambassadeur, degene die de goede naam van het bedrijf continu waarmaakt. Een accountmanager kan nog zulke mooie dingen beloven, als degene die bij de klant komt het niet regelt, verzorgt en uitdraagt, loopt het uiteindelijk spaak.”
Sligro Food Group over Lavans
“Lavans is een platte organisatie met een korte afstand tot de klant. Dat is heel prettig. Je hebt snel de juiste persoon te pakken en bij wijze van spreken kun je rechtstreeks met de directeur bellen. We merken aan alles dat Lavans veel waarde hecht aan de relatie met ons als klant.”
“De producten die Lavans levert, zijn op zich niet moeilijk of uniek. Maar als klant kijk ik meer naar wat er achter het product zit: de service die wordt verleend en de manier waarop ze problemen voor ons signaleren en oplossen. Natuurlijk moeten kwaliteit en prijs van de dienstverlening goed zijn, maar het verschil wordt gemaakt met de toegevoegde waarde die Lavans levert. En dat is precies waarom wij zakendoen met elkaar.”