Review Driessen Autogroep

Datum: 21 april 2016
Door: Jeroen Kahlert, medewerker Inkoop & Facilitair beheer, Driessen Autogroep
Al ruim 20 jaar klant - Bedrijfskleding, matten, snelwissers en sanitair 

Wie is de Driessen Autogroep?

Driessen is -net als Lavans- een echt familiebedrijf. Driessen Autogroep heeft een portefeuille van 10 verschillende automerken. Ze zijn een grote speler in de autobranche en met de slogan "Driven by you" bespelen ze hierin bijna elk mobiliteitsvraagstuk. Zo hebben zij een klantcontactcenter, een eigen schadeafdeling, lease maatschappij en zelfs een eigen transportservice.

Driessen Autogroep en Lavans

Inmiddels bestaat de Driessen Autogroep ruim 50 jaar en zijn ze al meer dan 20 jaar klant van Lavans. Jeroen Kahlert verwacht van een leverancier dat deze betrouwbaar is, dat de communicatie goed is en dat de leverancier flexibel is. Hij vertelt: “Het is fijn als de leverancier pro-actief meedenkt, zo hoeft het allemaal niet zoveel tijd te kosten en wordt alles snel en goed geregeld. De serviceadviseur van Lavans komt hier eens in de 4 á 6 maanden om alle kleding door te nemen. Zo kijken we of alles nog up-to-date is en of we eventueel aanpassingen moeten doen. We hebben rond de 90 medewerkers die werkkleding dragen, dus dit moet goed op de rit zijn én blijven.”

De Driessen Autogroep vindt klanttevredenheid heel belangrijk. Zo kunnen klanten tegenwoordig proefritten aan huis maken en wordt er in alle mobiliteitsvraagstukken voorzien (verhuur, carcleaning, leasing, aankoop en gebruik). En ja, als de klant de Fair Trade thee mist, dan komt deze er ook!

Want, maatschappelijk en verantwoord ondernemen staat bij Driessen Autogroep hoog in het vaandel. Zo sponsoren zij verschillende doelen zoals Stichting Hulphond, het Ronald McDonald huis en Blixembosch én wordt er gekeken naar de leveranciers waarmee ze zaken doen. Jeroen vertelt: “Lavans is op dit gebied vooruitstrevend door de reductie van CO2, hergebruik van warmte en het gebruik van zonnepanelen. Door de samenwerking met bewuste leveranciers gaan wij natuurlijk ook weer een punt omhoog op de MVO-prestatieladder.”

 “Afsluitend heb ik nog één opmerking” zegt Jeroen. “Soms sturen wij kleding retour die maar enkele keren -of zelfs nooit- gedragen is. Klopt het dat deze kleding dan direct afgekeurd wordt? Dat is natuurlijk niet heel verantwoord…”

Hier konden we gelukkig een ontkennend antwoord op geven. Sinds een paar maanden wordt er bij Lavans heel bewust naar retourkleding gekeken. Kleding die nog voldoet aan de norm wordt terug in de voorraad gebracht én later weer opnieuw ingezet bij de klant. Dit houdt in dat 40% van de kleding die retour komt, hergebruikt kan worden. Een mooie duurzame besparing.