Zuiver en zeker
en daarom zit je goed bij Lavans

Als familiebedrijf zijn wij van nature generatiedenkers. Vooruitdenken zit in ons DNA. We nemen besluiten gericht op de lange termijn en handelen hier ook naar. 

"... lang en gelukkig"

Het bekende einde van ieder sprookje. Maar bij Lavans is een lang en gelukkig realiteit. We zijn dol op een goede en langdurige samenwerking of je nu klant of collega bent, leverancier of buurman. Want een lang en gelukkige samenwerking, daar heeft iedereen baat bij. 

Een betrouwbare partner

Dat begint met duidelijke afspraken maken en deze ook nakomen. Eerlijk zijn en blijven. Niks geen algemene voorwaarden of lastige teksten met verrassingen achteraf. Onze KLEINE lettertjes leggen wij hieronder graag tot in de puntjes uit, zodat jij een verantwoorde, goede keuze maakt.

Ingewikkelde materie? Wij helpen je graag op weg.

Plan een telefonische afspraak

1. Een advies dat past, de hele looptijd

Wij houden de afspraken voor je in de gaten. Sluiten deze nog aan? Wordt nog alle kleding gebruikt? Blijvende aandacht noemen we dat. Valt er iets op? Dan trekken wij aan bel.

Goed contact is belangrijk.

Wij zijn een partner die graag met je meedenkt. We zijn er om proactief zaken te signaleren en deze met je te bespreken. Dan pas word je echt ontzorgd.

2. Reële restwaardes die teruglopen naar 0 euro

Loop geen financieel risico

Kleding wordt gedurende de abonnementsperiode steeds minder waard door dragen, wassen en slijtage. Op basis van het aantal wasbeurten schrijven wij de kleding af naar waarde €0,-. Lineaire afschrijving naar 0 noemen we dit. Op het moment dat de abonnementsperiode verstreken is, is de kleding afbetaald en kun jij zonder financieel risico beslissen: zetten we onze samenwerking voort of ga je toch kijken bij een andere leverancier?

Ook bij Lavans kennen we restwaardes

Let op: wordt er gedurende de contractperiode tussentijds nieuwe kleding ingezet, dan zal deze aan het einde van de contractduur nog wél een restwaarde hebben: de kleding is namelijk nog niet volledig afgeschreven. Je betaalt dan alleen nog de realistische waarde van het kledingstuk op dat moment (alleen het percentage dat nog niet afgeschreven is).

3. Dienstverlening voor een eerlijke prijs

De overeengekomen prijs is ook hetgeen dat je gaat betalen. Wij brengen geen extra kosten in rekening voor: transport, milieu, energie en grondstoffen of waszakken. Daar kun je van op aan!

Lavans kledingatelier 

Sinds een aantal jaar zijn we trotse eigenaar van een kledingatelier in Noord-Macedonië, waar we bedrijfskleding onder ons eigen Lavans-label produceren. Dankzij deze eigen productie hebben we meer grip op de keten en kunnen we er zelf op toezien dat prijzen eerlijk en betaalbaar blijven. 

Aanbiedingen vergelijken

Informatie opgevraagd bij meerdere aanbieders? Dan loont het zich om prijsaanbiedingen goed te bekijken en te vergelijken. Dit voorkomt nare verrassingen achteraf. Het vraagt wat van jouw tijd om alle prijzen en bijbehorende berekeningen te doorgronden, maar onderaan de streep is dat het zeker waard.

Onze tip: kijk altijd naar de totale kosten (inclusief eventuele verborgen kosten) over de gehele abonnementsperiode. 

Meer over ons atelier

4. Duidelijke afspraken bij vervangingen en mutaties

Personeelswijzigingen of vroege slijtage van kleding is niet altijd te voorzien. Daarom geldt over je hele abonnementsperiode: 20% van alle vroegtijdig vervangen en mutaties wordt door ons vergoed.

20%-regel

Ondanks een goede inschatting o.b.v. gebruik en het huidige personeelsbestand, kunnen kledingstukken tóch sneller aan vervanging toe zijn dan gedacht. Daarom mag je tijdens je volledige contractduur de eerste 20% je kledingpakket kosteloos wijzigen.

Zo kun je ervan uitgaan dat bij normaal gebruik, alle risico's op financiële tegenvallers gedekt zijn. En dat is volgens ons écht een zorgeloze dienstverlening. 

 

5. Elke klant een realistische looptijd

De levensduur van een kledingstuk (looptijd) is voor elke klant anders. Wij gebruiken in onze prijsberekening altijd een reële looptijd van de kleding, afgestemd op jou als klant.

Een reële looptijd is klant specifiek

De werkzaamheden en werkomgeving zijn hierop van invloed. Ook de cultuur is bepalend, bijvoorbeeld: hoe snel wordt kleding in de was gedaan (inlevergedrag)? Voorafgaand aan onze samenwerking proberen we samen met jullie een zo goed mogelijke inschatting te maken.

Hoe langer we met elkaar samenwerken, hoe beter we jullie dragerscultuur en inlevergedrag leren kennen. Telkens als we weer aan tafel gaan bekijken we de situatie opnieuw en geven we een aangepast advies.

Een realistische looptijd is belangrijk

We waarschuwen je graag voor het hanteren van een te lange looptijd. Door een niet realistisch looptijd te hanteren lijkt het alsof je aan de voorkant een gunstige prijs gepresenteerd krijgt: de kleding wordt over een langere periode afgeschreven, dus weekprijs kan omlaag.

Maar let op, het risico op veelvuldig vroegtijdig vervangen van kleding neemt toe, omdat de levensduur van kleding niet realistisch is ingeschat. Kleding die eerder is versleten dan vooraf overeengekomen, moet worden vervangen (bij ons pas na passeren van 20%-regel). Al die extra vervaningen worden aan jou doorbelast.

Het resultaat, een onverwachte stroom aan extra kosten, waar je -vanwege je contractperiode- niet aan onderuit kan. Laat je niet verrassen! 

 

 

Lastige materie? 

Laat het ons weten als we je ergens bij kunnen helpen. 

Meer lezen over dit thema?