Jullie mattenplan,
ons spiekbriefje

Onze servicemedewerkers proberen bij iedere klant te onthouden waar de matten liggen, zodat ze zonder de klant te storen de matten kunnen verwisselen. Volgens servicemedewerker Antonie ligt de plaats van de mat vaak voor de hand: “Matten liggen vrijwel altijd bij een deur of doorgang. De meeste klanten hebben een droogloopmat bij de hoofdingang liggen en soms nog een schoonloopmat tussen de productiedeur en het kantoor.”

Koud kunstje, zou je zeggen. Maar stel je ook voor dat er bedrijven zijn die soms wel meer dan tien matten afnemen én een bedrijventerrein met meerdere panden hebben. Dan is een stuk minder gemakkelijk  te onthouden waar alle matten liggen. “Vooral als bedrijven verschillende soorten matten hebben” vervolgt Antonie. “Bij de ene deur hoort een kleine katoenen mat, bij de volgende deur een grote reclamemat en bij de laatste doorgang een tussenmat met speciale backing. Volg jij het nog?” Daarom maken wij voor bedrijven met vijf of meer matten een zogenoemd ‘mattenplan’.

Voor jullie gemak

Het mattenplan is niets anders dan een plattegrond van het bedrijf, met daarop de plekken gemarkeerd waar de diverse matten liggen. Het mattenplan is ook handig bij het uitvallen van de vaste servicemedewerker door bijvoorbeeld vakantie of ziekte. De vervangend servicemedewerker kan bij onbekende bedrijven het mattenplan raadplegen.

Antonie sluit af: “Eén van onze drie kernwaarden is gemak. Voor de klant betekent dit, plezier hebben van onze dienstverlening zonder hier iets voor te doen. Met een goed mattenplan vinden onze servicemedewerkers zelf hun weg door het bedrijf en is het niet nodig om de klant te storen. Dat is pas echt ontzorgen!”

Advies van een accountmanager?

Neem contact op